سونوگرافی چشم چیست؟

به وسیله ی سونوگرافی چشم ما می توانیم کلیه ی اطلاعات از چشم را درک نماییم. این اطلاعات شامل کره ی چشم و فضای پشت چشم ،محتویات و بیماری های چشمی می باشد. سونو گرافی به دو روش انجام می گیرد یک روش از روی پلک ها و روش دوم مستقیما از داخل چشم و از روی سطح قرنیه انجام می پذیرد. به وسیله ی سونو گرافی چشم ما می توانیم تومور های احتمالی در چشم و نیز پشت کره ی چشم، همچنین وضعیت عروقی چشم و…ببینیم و مورد معالجه قرار دهیم.

سونوگرافی چشم چیست؟

جالب توجه این است که برای سونو گرافی چشم از اشعه ی ایکس که روشی قدیمی است و برای بدن ضرر دارد استفاده نمی گردد بلکه از امواج صوتی استفاده می گردد. اشعه ی ایکس مشکلات و عوارضی برای بدن ندارد وبیماران می توانند با خیال راحت به سونو گرافی چشم بپردازند. همچنین اگر مادر بارداری بخواهد سونو گرافی انجام دهد سلامتی وی و جنین نیز مورد مطالعه قرار می گیرد تا خطری متوجه جنین نگردد.

سونوگرافی چشم چیست؟
سونوگرافی چشم چیست؟

نحوه سونوگرافی چشم

برای سونو گرافی چشم در ابتدا باید آماده شویم. خانم ها باید در روز سونو گرافی از آرایش صورت و بخصوص چشم ها جدا خودداری نمایند. همچنین باید لنزهای تماسی از چشم ها خارج گردد. البته واضح است که به هنگام سونوگرافی حتی الامکان نباید پلک زد در این مورد باید دستورات پزشک را اکیدا رعایت کنیم زیرا چشم بسیار حساس می باشد.

سونوگرافی چشم چه بیماری هایی را تشخیص می دهد؟

در سونوگرافی چشم بیماری های مختلف چشم انسان بررسی و مورد معالجه قرار می گیرد. این بیماری ها عبارتند از: تورم رگ ها یا خون ریزی داخلی( خون ریزی شبکیه) و یا آب مروارید و دیگر بیماری ها . همچنین قبل از پیوند قرنیه نیز بیمار باید سونو گرافی چشم را انجام دهد. همچنین اطلاعاتی که توسط سونو گرافی چشم به دست می آید دقیقا شبیه همان اطلاعاتی است که اشعه ی ایکس یا ام آر آی به دست می دهد.

سونوگرافی چشم عوارض جانبی نداشته و نیازی هم به تزریق کنتراست جهت دیدن و مشاهده ی رگ ها ندارد.
همچنین سونو گرافی به چهار روش مختلف انجام می پذیرد:

  • سونوگرافی ان تی
  • سونوگرافی آنومالی
  • سونو گرافی چهار بعدی
  • سونوگرافی کالر داپلر
سونوگرافی چشم چیست؟
سونوگرافی چشم چیست؟

هزینه سونوگرافی چشم چقدر است؟

برای انجام سونو گرافی چشم نمی توان قیمت دقیقی ارائه دادو این موضوع به مقدار مشکلات چشمی فرد دارد. معمولا پزشک پسشاز معاینه ی چشم های بیمار قیمت دقیق را به بیمار خواهد گفت. البته این نکته را باید مد نظر داشت که شرکت های بیمه در این مورد کمک بزرگی به شما خواهند کرد و درصد بالایی از عمل سونوگرافی چشم را به شما پرداخت خواهند نمود. همچنین شما می توانید از طریق اینترنت و سایت شیراز پزشک آنلاین لیست کاملی از کلینیک ها و پزشکان به همراه آدرس و شماره تماس آنها را پیدا کرده و با پزشک مورد نظر خود ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.