جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

لابیاپلاستی (labiaplasty) نوعی عمل جراحی زیبایی مخصوص زنان است که، جراح شکل ظاهری لبه داخلی و یا لبه بیرونی واژن را تغییر می دهد و بهبود می بخشند. بر اساس آمار بیشتر خانم هایی که متقاضی عمل لابیاپلاستی هستند، مایل هستن اندازه و یا طول لبه داخلی واژن خود را کاهش دهند. اگرچه تاکنون از نظر تئوری، اندازه مشخصی برای لبه واژن تعریف نشده است، اما بهترین حالت برای اکثر زنان، حالتی است که لبه داخلی واژن از لبه بیرونی آن بیرون نزند. البته قابل ذکر است که در این جراحی، مقدار اضافی کلاهک کلیتوریس نیز می تواند برداشته شود.

چرا زنان به دنبال عمل زیبایی واژن هستند؟

آناتومی شکل لابیا در زنان و دختران کاملا با یکدیگر متفاوت است و می تواند در طول زمان به ویژه پس از زایمان تغییر کند. لب های واژن بزرگ یا ناهموار میتواند مشکلات مختلفی را برای خانم ها ایجاد کند.
بافت عضلانی بیش از حد یا ناهموار و چین و چروک های زیاد برای بسیاری از خانم ها یک مسئله در مورد زیبایی شان به شمار میرود.

جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)
جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

معمولا زنانی که از اندازه و شکل لابیای خود ناراضی هستند به دلیل کاهش اعتماد به نفس یا خجالت در مقابل شریک جنسی و یا حتی درد در هنگام مقاربت جنسی توانایی برقری یک ارتباط باکیفیت و لذت بخش را از دست میدهند.

لابیای ( لب های واژن ) بزرگ وقتی که یک خانم کت و شلوار تنگ یا بیکینی می پوشد مشخص می شود. که این امر باعث می شود فرد برای رهایی از این نگرانی دائما از لباسهای آزاد استفاده کند که محدودیت های زیادی در انتخاب لباس مورد علاقه اش برای او ایجاد میکند.

برای برخی افراد مشکل کمی پیچیده تر است و لبه های واژن بزرگ باعث تحریک مزمن و ایجاد ناراحتی در هنگام کار، تمرین و حتی انجام وظایف زندگی روزمره می شود، که البته تمامی این مشکلات و نگرانی ها با عمل رایج لابیاپلاستی که عموما توسط متخصص زنان بصورت سرپایی انجام می گیرد قابل حل است.

چه کسانی مناسب انجام عمل زیبایی واژن لابیاپلاستی هستند؟

بسیاری از خانم ها به صورت مادرزادی با بافت نامتقارن با لبه های اضافی در ناحیه واژن متولد میشوند و دچار کاهش اعتماد می شوند.

برخی افراد نیز به دنبال یائسگی لبه های واژن آنها به دلیل ا زدست دادن کلاژن و و الاستین آویزان و شل می شود.خانم هایی که هنگام راه رفتن یا ورزش یا رابطه جنسی به دلیل وجود بیش از حد بافت در این ناحیه، احساس ناراحتی می کنند، کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی لابیاپلاستی هستند.

مراجعین عمل زیبایی واژن اکثرا خانم هایی هستند که:

  • به سن یائسگی رسیده اند.
  • دچار کاهش وزن شدید شده اند.
  • سن آنها افزایش یافته است.
  • تجربه بارداری و زایمان های طبیعی داشته اند.
  • عوامل ژنتیکی که منجر به بزرگ شدن، کشیدگی، عدم تقارن و یا ترکیبی از تمام این عوارض در ناحیه لابیای مینور آنها ایجاد شده است.
  • به صورت ذاتی دچار افتادگی و شلی عضلات کف لگن هست.

مراقبت های لازم پس از عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی یک عمل جراحی سرپایی شناخته شده است که فرد بعد از یک روز می تواند به خانه برگردد.
اغلب پزشک با تجویز داروهای مسکن و آنتی بیوتیک فرد را راهی منزل می کند. بنابراین مصرف آنتی بیوتیک ها سر موقع احتمال ابتلا به عفونت بعد از جراحی کاهش پیدا خواهد کرد.

بخیه ها نیز بعد از 2 الی 3 هفته جذب می شوند.

اکثر بیماران بعد از گذشت 3 تا 10 روز می توانند فعالیت عادی روزانه خود را آغاز کنند. اما 4 تا 6 هفته، باید از فعالیت های سنگین جسمی پرهیز کنند.

نتایج عمل جراحی لابیاپلاستی بعد از گذشت، 3 تا 6 ماه نمایان می شود.
ممکن است چند روز پس از عمل در محل جراحی شده دچار ناراحتی شوید اما با گذشت زمان بهبودی حاصل می شود.

بهبودی کامل تقریباً شش هفته طول می کشد. تمام بخیه های استفاده شده جذبی هستند، بنابراین نیازی به کشیدن آنها نیست.

فعالیت جنسی معمولاً شش تا هشت هفته پس از عمل جراحی لابیاپلاستی از سر گرفته می شود.
برش های ایجاد شده طی جراحی لابیاپلاستی در چین طبیعی ناحیه لب ها پنهان می شوند بنابراین احتمال باقی ماندن جای زخم بسیار کم است.

پزشک جراح ویزیت های بعد از عمل در دو، چهار، شش و هشت هفته توصیه می کند تا مطمئن شود بهبودی کامل حاصل شده است.

عوارض جراحی زیبایی واژن لابیاپلاستی

لابیاپلاستی مانند اکثر جراحی ها، دارای عوارض طبیعی می باشد که در کوتاه مدت بهبود می یابد. یکی از این عوارض ایجاد تورم در محل جراحی می باشد. از آنجائیکه واژن دارای بافت ها و غدد لنفاوی و عصبی فراوان می باشد.

در اثر جراحی آسیب کمی به رگها و بافت های این ناحیه وارد می شود که در نهایت باعث تورم در واژن می شود. بعضی اوقات مدت زمان بهبودی برای تورم واژن تا یک ماه به طول می انجامد که جای نگرانی نیست و از بین می رود.

هزینه لابیاپلاستی چقدر است؟

عمل لابیاپلاستی برا یهر فردی متفاوت می باشد از این رو ارائه دقیق قیمت نیز متفاوت است. بهترین راه برای اطلاع از هزینه عمل لابیاپلاستی این است که توسط پزشک معاینه شده و مشاوره های قبل از عمل جراحی را از پزشک خود بگیرید.

در این جلسه متخصصین بلوتاچ پس از معاینه می توانند در خصوص عمل زیبایی واژن شما را بسیار بهتر و موثرتر راهنمایی کنند.ولی به طور کلی هزینه عمل لبیاپلاستی حدود 4.5 میلیون تومان می باشد.

آیا می توان عمل زیبایی لابیا را هنگام زایمان انجام داد؟

از آنجایی که هنگام زایمان، میزان خونریزی در قسمت واژن خانم ها زیاد است درحالیکه عمل زیبایی لابیا (لابیاپلاستی) جزو جراحی های زیبایی زنان نیز محسوب می شود، انجام این عمل را باید به وقت دیگری موکول کرد. دو ماه پس از زایمان زمان مناسبی برای عمل زیبایی واژن محسوب می شود.

چه کسانی نباید عمل لابیاپلاستی را انجام دهند ؟

با توجه به این موضوع که جراحی لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی واژن محسوب می شوددر مواردی خاص منع شده است. در شرایط زیر این جراحی صورت نمی گیرد.

خانم های باردار: دوران بارداری زمان مناسبی جهت انجام جراحی لابیاپلاستی نیست. زیرا لابیاپلاستی تحت بی حسی عمومی انجام میشود و ممکن است عوارضی را برای سلامت جنین همراه داشته باشد تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث میشوند تا لابیاها بزرگ و متورم شوند چنین حالتی موقتی بوده و بعد از زایمان برطرف خواهد شد.

زایمان باعث تغییر شکل لابیاها میشود در حین زایمان، لابیاها دچار کشیدگی شده و تغییر شکل میدهند بهتر است خانم های باردار، انجام این عمل را به عمل را به بعد از زایمان خود موکول کنند، دو ماه پس از زایمان، زمان مناسبی برای انجام جراحی های زیبایی واژن خواهد بود .

خانم های دچار زگیل یا تبخال تناسلی : به این دسته از افراد که دچار زگیل تناسلی هستند شدیدا توصیه میشود از انجام هر گونه عمل زیبایی بر روی واژن خودداری کنند. این گونه عمل های جراحی یا لیزر موهای زائد روی آلت تناسلی می تواند موجب زیاد شدن زگیل یا تبخال در این ناحیه از بدن شود .

دختران با سن کم تر از 20 سال : مرحله بلوغ جنسی و رشد لابیاها تا سن 20 سالگی ادامه دارد.بنابراین همانطور که قبلا نیز گفته شد این عمل برای دختران زیر 20 سال توصیه نمی شود.

زنان بالای 55 سال: در سنین بالاتر قدرت بدن در بازسازی زخم ها و جوش خوردن جراحات پایین تر است. به دلیل خطرات احتمالی و به منظور پیشگیری از عفونت های بعدی عموما به این دسته از خانمها توصیه میشود از انجام جراحی زیبایی لابیاپلاستی خودداری کنند.

خانم هایی که دارای عفونت و زخم های درون واژنی هستند: اگر جزو افرادی هستید که مبتلا به بیماریهای عفونی دستگاه تناسلی و زخم درون واژنی هستید ابتدا به درمان زخم و بیماریهای داخلی خود اقدام کنید سپس اقدام به جراحی زیبایی واژن کنید. طبیعتاً اولویت عمل زیبایی لابیاپلاستی به مراتب کمتر از درمان بیماریهای عفونی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.