عمل لیزیک چشم چیست؟

عوارض لیزیک چشم چیست؟ چه عوارضی دارد؟ این عمل برای چه شماره ی چشمی مناسب می باشد؟ در ادامه اطلاعات کافی در وب سایت شیراز پزشک ثبت شده است از این که با ما همراه هستید سپاس گذاریم.

عمل لیزیک چشم چیست؟

لیزیک عملی است که طی آن چشم های ضعیف مثل دوربینی و نزدیک بینی ، آستگمات و عیوب دیگر اصلاح شده و فرد نیازی به عینک زدن نخواهد داشت. بسیاری  از افراد ی که چشم آنها ایراد داشت از زدن عینک خود داری کرده و عینک نمی زدند تنها به این دلیل که فکر می کردند عینک باعث می شود که زیبایی صورت آنها تحت الشعاع قرار بگیرد و تصویر نامطلوبی را از خود تصور می کردند. به همین دلیل لیزر کمک بزرگی به این افراد بود.

عمل لیزیک چشم چیست؟
عمل لیزیک چشم چیست؟

در عمل لیزیک که روشی قدیمی می باشدبا تیغ مخصوص بین 150تا180میکرون لایه از سطح قرنیه به صورت فلپ برداشته می شود

فلپ به معنای یک نقطه ی متصل می باشد. این عمل احساس بینایی خوبی به افراد می دهد اما باید تا سه ماه از فعالیت های سنگین و ورزش جلوگیری به عمل آورند زیرا احتمال جابه جایی لایه وجود دارد.

اولین بار لیزیک در سال 1991 انجام شد و به تدریج با گذشت زمان پیشرفت های خوبی پیدا کرد و امروزه ما می توانیم با خیال راحت چشم های خود را مورد عمل لیزیک قرار دهیم.

عوارض لیزیک چشم چیست؟

این عوارض عبارتند از :

  • مردمک بزرگ
  • قرنیه های بیش از حد نازک
  • نوسان در بینایی
  • کاهش بینایی

البته این اشکالات دائمی نبوده و بر طرف می گردند و بسیاری از این خطرات با جراحی مجدد چشم از بین خواهند رفت. بهتر است از این مشکلات آگاه بوده و به بهترین چشم پزشک مراجعه نمایید. انتخاب یک پزشک لیزیک مناسب و با تجربه به شما کمک خواهد کرد که این خطرات کاهش یافته و شما بتوانید بهترین نتیجه ی ممکن را از عمل لیزیک چشم ها به دست آورید. البته در وحله ی اول شما باید شرایط عمل را داشته باشید. اگر شرایط عمل لیزیک را نداشتید نگران نباشید چون روش های دیگری هم برای انجام و اصلاح بیماری وجود دارد از جمله

  • پی آر ک
  • لنزهای آی او ال
عمل لیزیک چشم چیست؟
عمل لیزیک چشم چیست؟

شماره چشم برای عمل لیزیک

برای انجام عمل لیزیک باید در ابتدا 18 سال داشته و حداکثر نیز 55 سال.نمره ی چشم شما نباید حداکثر بیش از 5/0 دیوپتر باشد

همچنین ضخامت قرنیه باید کافی بوده و قرنیه نازک نباشد.

  • در نزدیک بینی 1تا10 دیوپتر در هر چشم
  • در آستیگماتیم 5 تا6 دیوپتر در هر چشم
  • دوربینی حداکثر تا6دیوپتر هر چشم.

البته باید توجه داشت که چشم های با نمره ی بالا را نمی توان مورد عمل لیزیک قرار داد چون برای مقادیر زیاد عیوب انکساری احتمال وجود خطرات و عوارض جانبی وجود خواهد داشت و بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.